Thursday, April 17, 2008

(Dutch only) Al goede deelname Nederlands BPM onderzoek (nog lopend)

(Dutch only - concerns progress on a dutch research on application of BPM as discipline and BPM technology in dutch organizations)

Eerder heb ik geschreven over het onderzoek "Business Process Management in Nederland - 2008" dat de Hogeschool Utrecht ism Capgemini uitvoert.
Ik moet zeggen - we hebben nog een week te gaan, maar al 100 mensen hebben de enquete ingevuld op www.bpmsurvey.nl .
Het betekent dat we qua onderbouwing van resultaten redelijk stevig staan, ook gezien de spreiding van de deelnemers over de verschillende branches in Nederland. En ik denk dat de resultaten interessant worden en bruikbaar voor organisaties om te kijken waar BPM zich heen ontwikkelt en te zien wat andere organisaties doen met BPM en BPM technologie.

Reacties van de deelnemers waren voornamelijk positief. Eén quote:
"Het BPM survey werkte voor mij heel verhelderend. Aan de hand van de vragen zie ik de gaten op BPM gebied in onze organisatie. Ik ga mij binnen onze afdeling verder bekwamen in alle facetten van BPM om verbeteringen door te voeren en deze uit te dragen binnen de organisatie."

Kijk, daar worden we natuurlijk blij van. Maar er kwam ook kritiek, goede kritiek, die we meenemen voor toekomstig onderzoek naar BPM.

Vanaf deze plaats kan ik alleen maar zeggen: als je nog niet hebt meegedaan, en geinteresseerd bent in de resultaten van het onderzoek - doe dan mee! Je input is waardevol.
www.bpmsurvey.nl. De vragenlijst is nog tot en met 25 april actief.

Voor meer informatie over het onderzoek, zie ook:
http://www.bpmsurvey.nl/BPMuitnodiging.html

No comments: